TOP 50 OYUN
91
Ultima Online
30 Eylül 1997
90
Red Alert 2
21 Ekim 2000
87
Rainbow Six Siege
1 Aralık 2015
87
Wolfenstein II: The New Colossus
27 Ekim 2017
86
Figment
22 Eylül 2017
85
Metro Redux
26 Ağustos 2014
84
Hellblade: Senua's Sacrifice
8 Ağustos 2017
84
Dead by Daylight
14 Haziran 2016
83
Surviving Mars
15 Mart 2018
82
Watch Dogs 2
15 Kasım 2016
Listenin Devamı



ANKET
Locus Ludus'ta en çok görmek istediğiniz şey nedir?
Çekilişler
Dizi İncelemeleri
Film İncelemeleri
Haberler
Oyun İncelemeleri
Oyun Videoları
Röportajlar
Diğer
Anket Sonuçları



REKLAM



TABELA
REKLAM
Dead by Daylight
860


LL Puanı
84

Çıkış Tarihi: 14 Haziran 2016
Türü: Aksiyon
Yayımcı: Starbreeze Studios
Platform: PC / PS4 / Xbox One

Grafik
78 
Senaryo
85 
Oyunculuk
87 
Ses & Müzik
82 


80'li yıllarda "Teen Slasher" adıyla yeni bir film türü ortaya çıktı. Bir grup gencin, bir seri katil tarafından sırasıyla katledildiği bu türün popülerleşmesinde The Texas Chainsaw Massacre, Halloween, Friday the 13th ve A Nightmare on Elm Street gibi filmler öncü oldu. Klişe senaryo ve olay örgüsünün yer aldığı filmler zaman içerisinde sinema severler tarafından çok tutulunca, günümüzde oldukça gelişen oyun sektöründe bu türün de kendine bir yer edinmesi kaçınılmaz oldu. Dead by Daylight tüm bu klişeleri bir araya toplayıp, onları kendi tarzına göre yorumlayarak, bizlere gerilimi had safhada yaşatan, mükemmel bir gerilim oyunu olarak karşımıza çıktı.

Korku oyunlarında oyuncuları korkutmak için genellikle çok kullanılan "Jumpscare" tekniği artık oyun severler tarafından bayağı olarak nitelendiriliyor. Oyuncuların artık korku ve gerilim oyunlarından beklentileri de bu noktada farklı yöne kayıyor. Dead by Daylight ve Friday the 13th gibi kaçış temalı, çevrimiçi çok oyunculu korku oyunları artık oyun severlerin göz bebeği haline gelmeye başladılar. Gerilimin bir an bile kaybolmadığı, katilin nefesinin her an ensede hissedildiği Dead by Daylight aynı zamanda oyunculara katil rolünü de bahşederek tüm tabuları yıkmayı başarıyor ve  bize de şu sözü söylemek düşüyor "Artık kaçan biz olmayacağız".

Yukarıda da bahsettiğim gibi Dead by Daylight çevrimiçi çok oyunculu olarak oynanabiliyor yani tek oyunculu bir moda sahip değil. Dead by Daylight kısacası, dört kişinin kurban rolüne, bir kişinin de katil rolüne büründüğü, birbirinden farklı haritalarda geçen, kurbanların katile yakalanmadan çıkış kapılarından kaçmaya, katilin de kurbanların hepsini öldürmeye çalıştığı bir korku-kaçış oyunu. Kurbanların kaçabilmeleri için yapmaları gereken şey aslında kağıt üzerinde oldukça basit; haritada bulunun yedi adet jeneratörden beş tanesini çalıştırmak ve sonrasında iki çıkış kapısından herhangi birisini açıp kaçmak. Tabii bu durum peşimize bir seri katil takıldığında o kadar da basit olmuyor. Hazır kaçmaktan bahsetmişken bu konunun biraz daha derinlerine inmemizde fayda var. Öncelikle jeneratörleri tamir etmek meşakkatli ve uzun süren bir iş. Bir jeneratörü tek başımıza tamir etmemiz, elimizde alet kutusu olup olmadığına bağlı olarak iki dakikadan uzun sürebiliyor. Aynı zamanda tamir esnasında ekranda rastgele bir daire çıkabiliyor, bu dairenin belirlenen bir bölümüne doğru zamanda basmamız gerekiyor, aksi halde tamirimizin bir bölümü boşa gidiyor ve jeneratörde oluşan küçük bir patlama sebebiyle katile yerimizi belli etmiş oluyoruz. Tamir işlemini istediğimiz zaman yarıda kesip daha sonra tekrar döndüğümüzde eğer katil hasar vermemişse kaldığımız yerden devam ettirebiliyoruz.

Diğer kurbanlarla beraber beş jeneratörü de tamir ettiğimizde çıkış kapıları aktif hale gelmiş oluyor. Kapıları açmak için de indirmemiz gereken bir kol var ve tabii bu kolu indirmekte biraz zaman alıyor. Hangi kapıyı açacağımız ise hiçbir önemi yok, biz bir kapıyı açarken diğer kurbanlar da öteki kapıyı açmakla uğraşıyor olabilirler. Burada önemli olan tek şey katile yakalanmamak! Kapılar açıldıktan sonra hemen kaçabileceğimiz gibi yardıma muhtaç birileri varsa onlara yardım etme riskine de girebiliyoruz. Oyunda kaçmak asıl amaç demiştim ama asıl amaç bunu toplu halde başarabilmek. Bu yüzden dostlarımıza her daim yardım etmek, takım oyununu oynayabilmek bizi başarıya daha kolay ulaştırıyor.

Peki kaçabilmenin tek yolu bu iki çıkış kapısı mı? Hayır, bir yol daha var! Fakat bu yolu kullanmak için hayatta kalan veya kaçamayan son kişi biz olmalıyız. Eğer biz hariç diğer tüm kurbanlar kaçmış ya da öldürülmüşse, haritanın herhangi bir yerinde rastgele bulunun bir kanal kapağı açılıyor ve kaçmamız için bize bir fırsat daha doğuyor. Ama unutmayalım ki katil bu kapağı bizden önce bulmuş olabilir!

Hep kurbanlar üzerinden konuştuğumuza şimdi biraz da katilden bahsedelim. İlk olarak kurbanlar oyunu üçüncül gözden oynarken, katil ise birinci gözden oynuyor. Yani kısacası katilin görüş açısı oldukça kısıtlı. Kurbanlar bir duvarın ya da ağacın arkasında neler olup bittiğini ya da katilden kaçarken arkalarını görebilirken, katil ise sadece önünü görebiliyor. Bu görüş açısı katilin en büyük dezavantajlarından birisi fakat yapımcılar katili güçlü kılabilmek için birtakım avantajlar da eklemeyi ihmal etmemişler. Kurbanların koşarkenki hızları bile katilin normal hızından daha yavaş yani düz bir şekilde kaçmaya çalışan bir kurbanı alaşağı etmemiz oldukça kolay. Kurbanların bizden kaçarken kullanabilecekleri birkaç yöntem var; görüş açısı avantajını kullanmak, duvarlardan ve pencerelerden atlamak (katil de bunu yapabiliyor ama kurbanlara göre daha ağır kalıyor) ve el feneri ile katili kısa süreliğine kör etmek. Tüm bu yöntemleri iyi bir şekilde kullanmakta zaman içerisinde elde edilecek tecrübeye bağlı.

Kurbanları öldürebilmemiz için gerekli olan ilk şey onları yaralamak ve sonrasında ölüm moduna sokmak. Kurbanlara ilk vurduğumuzda onları yaralamış oluyoruz, ikinci vurduğumuzda ise yere düşen kurban artık ölüm moduna girmiş oluyor. Yerden kaldırdığımız kurbanı sırtlayarak en yakındaki kancaya onu asıyoruz. Kurbanın kancadan kurtulabilmesinin iki yolu var; birincisi ilk asıldığında kendi kendine kancadan kurtulmaya çalışması ki bunu en fazla üç kere deneyebiliyoruz ve kurtulma şansımız sadece %4 olarak gösteriliyor, ikincisi ise bir başka kurbanın gelip bizi kancadan kurtarması. Bu iki yol dışında hiçbir şekilde oradan kurtulabilme şansımız olmuyor. Kancaya ilk asıldığımızda ölüm modunda oluyoruz ve eğer birisi bizi kurtarırsa bir sonraki asılmada ayin moduna geçiyoruz ve böylelikle ancak kancaya üçüncü kez asıldığımızda direkt olarak ölmüş olabiliyoruz. Fakat eğer daha ilk asılışımızda kendi başımıza kancadan kurtulmaya çalışıp başarısız olursak hemen ayin moduna geçtiğimiz için ikinci asılmamızda direkt ölmüş oluyoruz. Bu sebeple kancaya ilk asıldığınızda eğer yakınlarda sizi kurtarabilecek birileri varsa kesinlikle kendi kendinize kancadan kurtulmaya çalışmayın!

Çevrimiçi oyunlarda çok kullanılan "Camper" tabirini duymayanımız kalmamıştır. Dead by Daylight'ta da maalesef camper denen, kurbanını kancaya astıktan sonra o ölene kadar başından ayrılmayan bazı oyuncular söz konusu. Bu, kendi oyun zevklerini düşürdüğü gibi rakip oyuncuların da oyun zevkini düşüren kötü bir eylem. Çünkü bir oyunucunun başında onun ölmesini beklemek dğer oyuncuların jeneratörleri tamir edip kolayca kaçmalarına imkan sağlamak oluyor. Aynı zamanda katilin, kurbanlarını yaralayıp onları kancaya asmasının puan getirisi, onları öldürmesinden fazla olduğunu da hatırlatmak gerek.

Oyun içerisinde "Bloodweb" olarak adlandırılan bir puan sistemi bulunuyor. Kazandığımız puanlarla tamir çantası, ilk yardım çantası, harita, el feneri gibi objeleri açabildiğimiz gibi karakterlerimize bazı özellikler de ekleyebiliyoruz. Oyunda toplamda 10 kurban 10 tane de katil karakteri bulunuyor. Her bir karakterin kendine has özellikleri oluyor. "Perk" adı verilen özellikleri seviye atladıkça açarak oyunda kendimize daha farklı avantajlar sağlamış oluyoruz. Katiller de bu Perk'lerden yararlanabiliyorlar fakat onların ekstradan kişisel özellikleri de bulunuyor. 

Oyunda katilin yaklaştığı belli eden bir kalp atış sesi sistemi kullanılmış. Katil yaklaştığında arka planda yavaştan kalp ritmimizin sesinin artmaya başladığını hissediyoruz, katil dibimize kadar geldiğinde ise bu ses son seviyeye kadar yükselmiş oluyor. Katilden kaçarken hızlı bir şekilde koşarsak yerde, ağaçlarda ve duvarlarda bir takım izler bıraktığımız için katile ne tarafa kaçtığımızı da belli etmiş oluyoruz. Bu yüzden katile görünmediğiniz sürece yürüyerek hareket etmek en iyisi. Haritada üzerindeki kargalar yakınlarından geçtiğimizde ses çıkararak havalanmaya başlıyorlar ve böylelikle katil bizim olduğumuz tarafa doğru yönelebiliyor. Yaralandığımız zaman da yerde bıraktığımız kan izleri veya çıkardığımız inleme sesleri katile yerimizi belli eden diğer etkenlerden. Eğer elimizde ilk yardım çantası varsa kendi kendimizi iyileştirebiliyoruz aksi halde bir başka kurbanın gelip bize yardım etmesi gerekiyor.

Oyunun grafikleri ve sesleri belli bir seviyenin üzerinde ama özellikle grafiklerin çok muazzam olduğunu söyleyemem. Zaten Dead by Daylight grafiklerin çokta ön planda olmadığı oyunlardan biri olduğu için gayet yeterli olarak gözüküyor. Oyunun ana menüsündeki müziği çok beğendiğimi belirtmeliyim. Ayrıca karakterlerden bazılarına has özel sesler de son derece etkileyici. Halloween filminden tanıdığımız "Michael Myers" karakteri için kullanılan sesler zaten filmden esinlenerek yapılmış. "The Huntress" adlı karakterin sürekli bir ninni mırıldanarak kurbanlarını kovalaması da bir o kadar mükemmel ve psikopatça. Dead by Daylight oyun severlere bir süre sonra kendisini kopya eden ve bu yüzden de sıkıcı olacağını düşündürten bir oyun gibi gözükse de emin olun ki öyle değil. Bu oyuna başladıktan sonra uzun süre başından kalkamayacaksınız ve özellikle geceleri karanlık odanızda oynarken, gerilimi vücudunuzun her noktasında fazlasıyla hissedeceksiniz.


Sistem Gereksinimleri
Minimum:
İşletim Sistemi: 64-bit Operating Systems (Windows 7, Windows 8 & Windows 8.1)
İşlemci: Intel Core i3-4170 veya AMD FX-8120
Bellek: 8 GB RAM
Ekran Kartı: DX11 Compatible GeForce GTX 460 1GB veya AMD HD 6850 1GB
DirectX: Sürüm 11
Ağ: Genişbant İnternet bağlantısı
Depolama: 15 GB kullanılabilir alan
Önerilen:
İşletim Sistemi: 64-bit Operating Systems (Windows 7, Windows 8 & Windows 8.1 veya üstü)
İşlemci: Intel Core i3-4170 or AMD FX-8300 veya daha iyisi
Bellek: 8 GB RAM
Ekran Kartı: DX11 Compatible GeForce 760 veya AMD HD 8800 veya daha iyisi
DirectX: Sürüm 11
Ağ: Genişbant İnternet bağlantısı
Depolama: 15 GB kullanılabilir alan


Trailer


Serkan Çelik

'95 senesinde Commodore 64'te oynadığım Pang oyunuyla ilk kez video oyunları dünyasına adımımı attım. İlerleyen yıllarda Atari ve PlayStation derken '99 senesinde ilk kişisel bilgisayarımla tanıştım.

Tarih :  26 Eylül 2017




Dead by Daylight Haberleri
Dead by Daylight'da Ücretsiz Hafta Sonu!

Starbreeze Studios tarafından 14 Haziran 2016'da yayımlanan çevrimiçi çok oyunculu korku oyunu Dead by Daylight bu hafta sonu Steam üzerinden ücretisz olarak oynanabilecek.
Dead by Daylight Videoları

OYUNLAR
Surviving Mars
A Fine Mess
They Are Billions
Suicide Guy
Slime Rancher
FİLMLER
Deadpool 2
Ready Player One
Ghost in the Shell
Kong: Skull Island
John Wick: Chapter 2
DİZİLER
Deception
The Night Manager
Breaking Bad
The Walking Dead
Doctor Who
YAZARLAR
Serkan Çelik
Çise Kebabcı
Mesut Can Kaptan
Cankat Toprakçıoğlu
HABERLER
VIDEOLAR
LİSTELER
RÖPORTAJLAR
İLETİŞİM
ANKETLER
HAKKIMIZDA
GİZLİLİK POLİTİKASI
Locus Ludus © 2017 - Tüm Hakları Saklıdır. E-Mail: info@locusludus.com