TOP 50 OYUN
91
Ultima Online
30 Eylül 1997
90
Red Alert 2
21 Ekim 2000
87
Rainbow Six Siege
1 Aralık 2015
87
Wolfenstein II: The New Colossus
27 Ekim 2017
86
Figment
22 Eylül 2017
85
Metro Redux
26 Ağustos 2014
84
Hellblade: Senua's Sacrifice
8 Ağustos 2017
84
Dead by Daylight
14 Haziran 2016
83
Surviving Mars
15 Mart 2018
82
Watch Dogs 2
15 Kasım 2016
Listenin Devamı



ANKET
Locus Ludus'ta en çok görmek istediğiniz şey nedir?
Çekilişler
Dizi İncelemeleri
Film İncelemeleri
Haberler
Oyun İncelemeleri
Oyun Videoları
Röportajlar
Diğer
Anket Sonuçları



REKLAM



TABELA
REKLAM
Slime Rancher
257


LL Puanı
82

Çıkış Tarihi: 1 Ağustos 2017
Türü: Macera / Simülasyon
Yayımcı: Monomi Park
Platform: PC / Xbox One

Grafik
80 
Senaryo
77 
Oyunculuk
85 
Ses & Müzik
87 


Büyük bir önyargıdan sonra bir şans vermeye karar verdiğim ve sonra tüm fikrimi değiştirip almakla ne iyi yaptığımı düşündüren Slime Rancher, bize sıra dışı bir çiftlik deneyimi sunuyor. Yıllardır hayatımıza telefonlarımızdan ve bilgisayarlarımızdan bir şekilde dahil olan çiftlik simülasyonlarının devri bitti bitiyor. Peki bu oyun neden diğerlerinden farklı ve neden oynanmalı? Jöle kıvamındaki canlılarla dolu fantastik sayılabilecek bir dünyada çiftlik yönetiyor olmamız bence yeterince açıklıyor bu durumu.

Beatrix LeBeau adlı karakterimiz faaliyette olmayan bir çiftlik devralıyor ve oyun başlıyor. Oyun sandbox bir gidişata daha yakın olmasına rağmen, haritanın ve oyunun her parçası bir hikayeye bağlanıyor. Komşu çiftlikler, komşu karakterler ve tabi ki çeşit çeşit jöle gibi canlılar... Bu jölemsi canlılara "Slime" deniyor ve çeşitli özelliklere sahip, farklı görünümlerde bir çok tür barındırıyor kendi içinde. Hatta bu türleri birbirleriyle karıştırarak yeni ve daha iri türler de elde etmek mümkün. Amacımız çiftliği işler hale sokmak ve büyütmek.

Elimizde bulunan vakum silahı ile etrafta serbestçe gezinen Slime'ları toplayıp çiftliğimizde hazırladığımız kafeslerde beslemek. Beslediğiniz her Slime bize "Plot" adında bir kristal veriyor ve bunları her oyun gününde fiyatları yenilenen markette satıp paraya çeviriyoruz. Para kazandıkça kafeslerimizi geliştiriyoruz; mağara, çayır, iskele gibi farklı özellikleri olan alanlar satın alıyoruz ve hatta çiftlik dekorasyonu için kullanabiliyoruz. Para kazanmak başlarda biraz zorlasa da, çiftliğinizi geliştirdikçe ve daha çok Slime'a göz kulak oldukça kolaylaşmaya başlıyor.

Haritası oldukça geniş ve ilk başlarda kaybolmanız mümkün; ama bir süre oynadıktan sonra her yeri avucunuzun içi gibi bileceğinizden eminim. Bitki örtüsü ve canlı çeşitliliği bakımından beş farklı bölge var. Bu bölgelerin detaylı haritasına ulaşmak için kendi içlerinde karşılaşacağınız bir konumda holografik bilgisayarlar var. Bunları çalıştırırsanız detaylı bir şekilde görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca her bölgenin kendine has Slime türleri, sebze/meyve ve tavuk çeşitliliği var. Doğal olarak oyunda ilerledikçe daha nadir ve daha değerli türleri toplamaya başlıyorsunuz. Bu da size daha çok para eden Plotlara ulaşma imkanı veriyor. Her Slime türünün favori yiyeceği ayrı ve bu yiyeceklerle beslediğinizde iki kat fazla kristal topluyorsunuz, daha hızlı para kazanmanın en iyi yollarından biri favori yiyeceklerle beslemek. İki katı kar elde etmenin bir diğer yolu ise melez Slime’lar. Çiftlikte onları kontrol etmek biraz daha zor olsa da, iki türün karışımıyla oluşan Slime’ları beslediğinizde iki türe ait kristali birden veriyor; ancak burda dikkat etmemiz gereken bir nokta var. Eğer zaten melez olan bir Slime üçüncü bir türle daha birleşirse ortaya "Tarr" denen ve favori yiyeceği çiftçi olan kontrol edilmeyen bir tür çıkıyor.

Tarr'lar genelde diğer bölgelerde de geceleri ortaya çıkıp önüne gelen canlıyı yok ediyor. Onu yok etmenin tek yolu da ilerleyen zamanlarda silahımıza yapacağımız su deposu güncellemesiyle mümkün. Çiftliğinizde kafesler haricinde, meyve ve sebze yetiştirmek için tarlalar, suda ve külde yaşayan Slime türleri için havuz ve yakma üniteleri, tavuk yetiştirmek için kümesler ve depolar inşa edebiliyorsunuz. 

İlerledikçe çeşitli noktalarda çiftliğin eski sahibinin notlarını bulup, onun neden çiftliği bıraktığını çözüyoruz ve hikayenin asıl temel noktaları burada karşımıza çıkıyor. Oyunun bir sonu yok, ama anlatılan hikaye bir yerden sonra bitiyor ve neler olup bittiğini öğreniyoruz. Bütün büyünün bozulmaması için bu konuda çok bilgi vermeyeceğim. Gece gündüz vakitlerinde değişen atmosferde çiftliğimizin merkezinde bulunan evimizde uyuyabiliyoruz. Ayrıca çiftçilerden oluşan bir kulübe üye olup seviye atlayarak çeşitli yükseltmelere sahip olabiliyoruz, elbette hepsi parayla halloluyor. Bir de oyunun işleyişine etki etmeyen bir mail sistemi var. Ara sıra arkadaşlarımızdan, diğer çiftçilerden mailler geliyor. Okuyup hikaye hakkında daha çok bilgi almak tamamen size kalmış. Ufak bir takas sistemi de mevcut: komşu çiftçiler zaman zaman bizden ücreti karşılığında bir şeyler isteyebiliyor.

Ayrıca çiftliğimizin içinde geliştirmeyle ulaşabileceğiniz bir de laboratuvar bulunuyor. Burada büyük haritada bir uçtan bir uca koşmak istemeyenler için ışınlanma üniteleri, çeşitli dekoratif objeler, tuzaklar ve maden araçları bulunuyor. Maden araçlarını belirli noktalara koyarak laboratuvarda üreteceğiniz makinelerde kullanmak üzere değerli hammaddeler çıkarabiliyorsunuz. Başlarda oldukça sıkıcı bir işlem gibi görünse de bir süre sonra eliniz buna da alışacaktır. 

Uzun süreli oynayabileceğiniz bir oyun olduğunu söyleyebilirim. Hikayesi bitse bile oyunda yapabileceğiniz her şeyi yapmamışsanız, ister istemez hepsini başarmak istiyorsunuz. Ayrıca bu uzun oynanışta müziklerin de payı büyük. Zaten çizgi film tadında grafikler sizi oyuna bağlarken, bir yandan da o atmosfere göre değişen dinamik ve keyifli müziklerin çaldığını bir düşünün. Bazen de Slime'ların sesleri sinir bozucu olabiliyor, açıkça söylemek gerekirse. Özellikle patlayan, kristaller saçan Slime'lar son derece rahatsız edici. Bir süre sonra onları çiftliğin uzak bir köşesinde besleyip nadiren yanlarına gitmeye başlayabilirsiniz. Bir takım sinir bozucu yapışkan Slime macerasına rağmen tamamen keyif için oynanabilecek; savaşmaktan, yarışmaktan, gerçekçi hikayelerden uzaklaşmak isteyen oyun severler için güzel bir tercih. 


Sistem Gereksinimleri
Minimum:
İşletim Sistemi: Windows XP(SP3)+
İşlemci: 2.2GHz Dual Core
Bellek: 4 GB RAM
Ekran Kartı: 512MB VRAM
DirectX: Sürüm 9.0c
Depolama: 1 GB kullanılabilir alan
Önerilen:
İşletim Sistemi: Windows XP(SP3)+
İşlemci: 2.2GHz Dual Core
Bellek: 4 GB RAM
Ekran Kartı: 512MB VRAM
DirectX: Sürüm 9.0c
Depolama: 1 GB kullanılabilir alan


Trailer


Mesut Can Kaptan

'95 yılında Commodore 64 ile başlayan oyun maceram, Atari ile devam etti. Akabinde bilgisayarlarla ve konsollarla; video oyun dünyasının, geçmişten bugüne, gelişimini takip edebilme şansı elde ettim.

Tarih :  3 Ocak 2018




Slime Rancher Haberleri
Slime Rancher Videoları

OYUNLAR
Surviving Mars
A Fine Mess
They Are Billions
Suicide Guy
Slime Rancher
FİLMLER
Deadpool 2
Ready Player One
Ghost in the Shell
Kong: Skull Island
John Wick: Chapter 2
DİZİLER
Deception
The Night Manager
Breaking Bad
The Walking Dead
Doctor Who
YAZARLAR
Serkan Çelik
Çise Kebabcı
Mesut Can Kaptan
Cankat Toprakçıoğlu
HABERLER
VIDEOLAR
LİSTELER
RÖPORTAJLAR
İLETİŞİM
ANKETLER
HAKKIMIZDA
GİZLİLİK POLİTİKASI
Locus Ludus © 2017 - Tüm Hakları Saklıdır. E-Mail: info@locusludus.com