TOP 50 OYUN
91
Ultima Online
30 Eylül 1997
90
Red Alert 2
21 Ekim 2000
87
Rainbow Six Siege
1 Aralık 2015
87
Wolfenstein II: The New Colossus
27 Ekim 2017
86
Figment
22 Eylül 2017
85
Metro Redux
26 Ağustos 2014
84
Hellblade: Senua's Sacrifice
8 Ağustos 2017
84
Dead by Daylight
14 Haziran 2016
83
Surviving Mars
15 Mart 2018
82
Watch Dogs 2
15 Kasım 2016
Listenin Devamı



ANKET
Locus Ludus'ta en çok görmek istediğiniz şey nedir?
Çekilişler
Dizi İncelemeleri
Film İncelemeleri
Haberler
Oyun İncelemeleri
Oyun Videoları
Röportajlar
Diğer
Anket Sonuçları



REKLAM



TABELA
REKLAM
Surviving Mars
113


LL Puanı
83

Çıkış Tarihi: 15 Mart 2018
Türü: Simülasyon / Strateji
Yayımcı: Paradox Interactive
Platform: PC / PS4 / Xbox One

Grafik
86 
Senaryo
85 
Oyunculuk
82 
Ses & Müzik
82 


Antikçağ toplumlarından günümüze kadar süregelen evreni sorgulama dürtüsü, teknolojinin de gelişmesiyle 60'lı yıllarda Uzay Çağı'nın başlamasına sebep olmuş, böylelikle yaşadığımız dünyanın ötesini keşfetmek ve engin boşluğun içerisinde kendimize yeni birer ev bulabilmek, insanlığın en büyük hayallerinden biri olmuştur.

Güneş Sistemi'nde yer alan gezegenler içerisinde Dünya dışında insanların yaşam sürebileceği öngörülen tek gezegen olan Mars üzerine son yıllarda, kolonileşme adına büyük çalışmalar yapılıyor. Bu kızıl gezegenin insanlığın yeni evi olup olamayacağı muhtemelen bu yüzyıl içerisinde belli olacak. Ama benim bunu görecek kadar vaktim olur mu ki diyorsanız dert etmeyin. Surviving Mars bize Mars'ta bir koloni kurup bu koloniyi yönetme ve geliştirme fırsatı sunuyor.

Paradox Interactive'in Cities serisi ile birçoğumuz sıfırdan bir şehir kurup onu yönetmenin tadına varmışızdır. Modern bir şehirde insanların yaşamlarını rahat devam ettirebilmeleri için nelerin olması gerektiğini yaşadığımız şehirlerde rahatlıkla gözlemleyebiliyoruz diyebilirim. Bu tür simülasyon oyunları aslında bizlere modern dünyanın sorunlarına, sanal dünyada bir çözüm fikri üretme şansı da sunmuş oluyor. Bir şehirde neler olmalı, insanlar neye ihtiyaç duyar? Bu soruların cevabını oynadıkça ve tecrübe ettikçe tek tek çözmeye çalışıyoruz. Peki başka bir gezegende bizi daha büyük sorunlar mı bekliyor? Elbette. Fakat bunları da çözmek yine bize düşüyor.

Oyuna ilk giriş yaptığımızda oldukça estetik bir arayüzle karşılaşıyoruz. Arkaplanda Mars ağır ağır hareket ederken, güneş ışınlarının kızıl yüzeyi aydınlatması, gezegenin tüm çıplaklığını gözler önüne seriyor. Menünün ekrana yerleşimi de oldukça sade ve anlaşılır olarak tasarlanmış. Bir nevi adaptasyon süreci niteliğinde olan kolay başlangıç sekmesinin, yeni başlayanlar için ideal seçenek olduğunu söyleyebilirim. Oyuna alıştıktan sonra yeni oyun sekmesi ile özelliklerini kendimizin belirlediği yepyeni bir oyuna başlayabiliyoruz. Burada karşımıza oyunun zorluk seviyesini belirlediğimiz seçenekler çıkıyor. Bunlardan ilki olan sponsorluk anlaşmasıyla, bütçemizin ne kadar olduğunu belirleyip, ekstra özelliklerden faydalanabiliyoruz. Kumandan profilimizi seçerek de belirli bir alanda kolonimizin daha verimli olmasını sağlıyoruz. Bir sonraki adım ise Mars'a ilk göndereceğimiz kargo roketinin içerisinde hangi malzemelerin olacağını belirlemek. Kargo yüklememizi de yaptıktan sonra kolonimizi Mars'ın neresine kuracağımızı seçerek maceraya başlıyoruz. Koloniyi kuracağımız yeri seçmek oyunun belki de en önemli kısmı. Çünkü seçtiğimiz yerdeki doğal kaynakların azlığı, havanın derecesi ve kum fırtınası, meteor yağmurları, soğuk rüzgarlar gibi tehditler başımızı büyük derde sokabiliyor.

İlk işimiz kargo gemisinin yüzeye inişini sağlamak ve hemen ardından koloninin enerji, su ve oksijen ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli olan üretim binalarını inşa etmek. Binaların inşaatı için gerekli olan malzemeleri drone'larımız gerek kargo roketinden gerekse yeryüzeyindeki doğal kaynaklardan tedarik ediyor. Solar Panel, Generator veya Wind Turbine yaparak enerji üretimine başlıyoruz. Power Accumulator binası ise fazla enerjiyi stoklamamızı sağlıyor. Binalar arasındaki enerji akışını sağlayabilmek için güç kabloları döşememiz gerekiyor. Su üretimi için, Moisture Vaporator ya da Water Extractor inşa ediyoruz. Water Tower yaparak da üretilen suyu stoklamamız gerekiyor. Oksijen üretimi için ise Moxie binasını inşa etmek yeterli. Diğerlerinde olduğu gibi üretilen oksijeni stoklamak için de Oxygen Tank binasını yapmamız gerekiyor. Binalar arasındaki su ve oksijen akışını borular döşeyerek gerçekleştiriyoruz. Her iki kaynak da tek bir boru hattı üzerinden tedarik ediliyor. Üç gerekli yaşam kaynağı üretimini sağladıktan sonra yeni bölgeleri daha hızlı araştırabilmemiz için Sensor Tower ve drone'larımızı kontrol edebilmemiz için de Drone Hub binalarını yapmamız gerekiyor. Bir diğer önemli bina ise Concrete Extractor; bu bina sayesinde taş üretimine başlayıp yeni yapılar inşa edebiliyoruz.

Artık genel itibariyle kolonimizin temellerini sağlama aldığımıza göre üretim binalarını inşa etmeye ve ilk kolonistlerimizi Mars'a getirmeye başlayabiliriz. Kolonistleri Mars'a getirebilmek için ilk yapmamız gereken kubbe olarak nitelendirdiğimiz Dome'lar oluyor. Dome'ların içerisine başta Living Quarters olmak üzere kolonistlerin konaklayabileceği, temel ihtiyaçlarını karşılayabiliğ, üretim yapabilecekleri yapıları yapmamız gerekiyor. Tüm bu gereksinimler karşılandığında Resupply menüsünden ilk yolcu roketimizi kızıl gezegene davet edebiliyoruz. Her rokette toplam 12 kolonist yer alabiliyor. Kolonistlerin her birinin meslekleri farklı olduğu için ihtiyacımıza göre kolonist seçebiliyoruz. Aynı zamanda malzeme ve bazı yeni üretim binalarını tedarik etmek için Dünya'dan Mars'a yeni kargo roketleri de gönderebiliyoruz. Yeni roketler satın almadığımız sürece elimizde kısıtlı sayıda roket bulunuyor. Aynı roketleri, yakıt ihtiyaçlarını karşıladığımız sürece istediğimiz kadar Dünya'ya geri gönderip tekrardan malzemelerle çağırabiliyoruz.

Roketlerin gelip gitmesi belirli bir zaman alıyor. Yolcu roketimiz Mars'a vardığında istediğimiz bir noktaya inişini sağlıyoruz. Kolonistler roketten iner inmez Dome'a doğru koşarak yeni evlerine yerleşiyorlar ve hemen akabinde üretim binalarındaki yeni işlerine başlıyorlar. Kolonistlerin her birinin farklı özellikleri ve ihtiyaçları oluyor. Kimisi kumarbaz, alkolik, tembel, melankolik vb. özelliklere sahip olabiliyor. Bunları karşılamak da yine bize düşüyor ve bu yüzden Dome'ların içerisine kumarhane, bar, spor salonu, atölye gibi binalar kurmamız gerekebiliyor. Onların sağlığını ve yaşam kalitelerini koruyamadığımız takdirde ölümlerini seyretmek zorunda kalıyoruz. Aksine iyi bir yaşam ise yeni kolonistlerin doğmasına olanak sağlıyor. İlk kolonistler geldikten sonra yeni bir yolcu gemisi çağırabilmemiz için aradan on günlük bir süre geçmesi gerekiyor. Bu süreç içerisinde kolonistlerimizin ihtiyaçlarını karşılayıp, koloninin yaşam için elverişli olup olmadığını kanıtlıyoruz.

Koloniyi genişletmek için yeni bölgeler taratıp oraları açıyoruz. Taratılan bölgelerde ortaya yeni doğal kaynaklar çıkabiliyor. Doğal kaynakların üzerine gerekli üretim binalarını inşa ederek yeni malzemelerin üretimini sağlayabiliyoruz. Research menüsünde ise birbirinden farklı birçok araştırma seçeği bulunuyor. Araştırma puanlarımızı kullanarak burada yeni teknolojik, sosyal veya fiziksel araştırmalar yapabiliyoruz. 

Oynanışın yanısıra grafiklerden ve müzikten bahsedecek olursak, kaplama ve tasarımların Mars'ın gerçek görünümünü yansıttığını kesinlikle söyleyebilirim. Dağlar, tepeler, kraterler, kayalıklar ve kızıl yüzey göz zevkimize hitap ediyor. Kamerayı 360 derece döndürebilme, yakınlaştırıp, uzaklaştırma gibi özellikler bu görsel güzelliğin tadına tamamen varmamızı sağlıyor. Yapıların ve hatta drone'ların zaman içerisinde kum fırtınalarından etkilenip tozlandığını rahatlıkla görebiliyoruz ve hatta bu yapılara belirli aralıklarla bakım yapmamız gerekiyor aksi takdirde bozulma ihtimalleri bulunuyor. Müzik konusunda ise karşımıza dört seçenek çıkıyor. Radyo bölümünden istediğimiz herhangi bir radyoyu seçerek oyun esnasında kendi zevkimize göre farklı müzikler dinleyebiliyoruz.

Oyunun sürekli olarak güncelleme altında tutulması ve yeni DLC'lerin çıkması büyük bir artı. Bu sayede oyuncuya kısa sürede sıkılmak yerine uzun soluklu bir oynanış süresi tanınmış oluyor. Fakat fiyat açısından baktığımızda ise durum biraz daha farklı. Çünkü oyunun ilk çıkış fiyatı kendi türüne göre biraz yüksek gözüküyor. İşin içine DLC fiyatları da girdiğinde bu durum oyuncuların ceplerini yakabiliyor. Fiyat konusunu bir kenara koyarsak, genel anlamda şehir kurma ve kaynak yönetme oyunlarını farklı bir tema altında deneyimlemek istiyorsanız Surviving Mars tam da size göre.


Sistem Gereksinimleri
Minimum:
İşletim Sistemi: Windows 7 64-bit veya daha yenisi
İşlemci: 4th Generation Intel i3 CPU veya daha üstü
Bellek: 4 GB RAM
Ekran Kartı: HD 4600/Geforce 620/Radeon 6450 veya daha üstü GPU 1 GB video Ram
Depolama: 6 GB kullanılabilir alan
Önerilen:
İşletim Sistemi: Windows 7 64-bit veya daha yenisi
İşlemci: 5th Generation Intel i5 CPU veya daha üstü
Bellek: 8 GB RAM
Ekran Kartı: Geforce 750 Ti veya daha üstü GPU 4 GB Video Ram
Depolama: 6 GB kullanılabilir alan


Trailer


Serkan Çelik

'95 senesinde Commodore 64'te oynadığım Pang oyunuyla ilk kez video oyunları dünyasına adımımı attım. İlerleyen yıllarda Atari ve PlayStation derken '99 senesinde ilk kişisel bilgisayarımla tanıştım.

Tarih :  22 Mart 2018




Surviving Mars Haberleri
Surviving Mars Videoları

OYUNLAR
Surviving Mars
A Fine Mess
They Are Billions
Suicide Guy
Slime Rancher
FİLMLER
Ready Player One
Ghost in the Shell
Kong: Skull Island
John Wick: Chapter 2
Hacksaw Ridge
DİZİLER
Deception
The Night Manager
Breaking Bad
The Walking Dead
Doctor Who
YAZARLAR
Serkan Çelik
Çise Kebabcı
Mesut Can Kaptan
Cankat Toprakçıoğlu
HABERLER
VIDEOLAR
LİSTELER
RÖPORTAJLAR
İLETİŞİM
ANKETLER
HAKKIMIZDA
GİZLİLİK POLİTİKASI
Locus Ludus © 2017 - Tüm Hakları Saklıdır. E-Mail: info@locusludus.com